tirsdag 19. oktober 2010

Her lukter det Muffins!

Noen dager så har man bare lyst å bake noe, det er vel husmoren som kommer frem i meg! heldigvis at den faktisk finnes selv om den ikke akkurat ligger på overflaten. Muffins, jeg elsker muffins. Jeg ville ikke lage vanlige muffins. I dag ville jeg prøve noe nytt så jeg laget min egen oppskrift. Tropic muffin, som også passer for den som slanker seg, noen som vil prøve min oppskrift? her er den:

2 Egg
1,5 dl sukker
ca. 4 dl mel
1 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
50g smeltet smør
2  små beger med fersken/parsjonsfrukt yoghurt
saften fra en appelsinbåt

Pisk egg og sukker til luftig eggedosis. Rør inn resten med sleiv. 15 min på 200 grader. vips så har du 16 deilige og spennende muffins med tropisk smak!

1 kommentar:

  1. Når snøen kommer og blir liggende litt for lenge så skal jeg jaggu lage disse søte muffinsene som sikkert gir en herlig smak av vår/somme rog sol :)

    SvarSlett